Idag steg jag opp tidigt för Mira och jag skulle far och rida med Sissi. Klockan 10.00 stod vi färdiga utanför hennes dörr. Först åkte vi och tittade till hennes hästar, hon har två stycken: Toñi och Julieta. Dom var jätte fina. Sen åkte vi utefter vägen och letade två stallpojkar. De vaktade kor. vi fick rida på doms hästar. Det var en valack som var lite äldre än 10-11 år och ett sto som var 3-4 år. Jag fick rida på valacken och en pojke red på stoet och Mira fick stå och se på. Det var en jätte obekväm sadel och stigbyglarna var för långa. När vi ridit lite fick Mira rida valacken istället och jag fick rida på stoet. Till först tänkte jag nog att: jag vågar inte. Men sen satt jag opp. Jag red utan sadel, bara med ett ull. Det var lite svårt att hållas på ryggen till först men sen blev det nog bätre. I traven var det ganska svårt men stoet hade en jätte bra galopp. Så vi galoperade ganska mycket det var jätte roligt att rida utan sadel. Sen åkte vi tilbaka till stallet där Sissi har sina hästar. Vi lagade dom i olika hagar. Sen åkte vi hem. Jag åt lite och sen for jag till spanskalektionen. Lite före skolan finns en hage och där går 7 hästar, så vi tittade lite på dom. Två av dem var föl och dom kom fram till staketet och vi klappade dem. Dom var jätte gulliga.

 

793618.jpg

Skolbussen

 


 793631.jpg

Sissis häst Julieta


793641.jpg

Sissis andra häst, Toñi


796653.jpg

Hande valacken


796654.jpg

Stoet


796655.jpg

Mira och en hund


796656.jpg

Mira och stoet


796658.jpg

Fölen vid skolan


796659.jpg

Tre hästar vid skolan



796660.jpg


Två hästar och ett föl


796661.jpg
Ett föl


796662.jpg
Veeti skäller åt fölen