Igår for Mira och jag med Sissi och red. Först så åkte vi och hämtade en som heter Saana. Sen åkte vi till stället där Sissi har sina hästar. Mira fick borsta Toñi och jag Julieta. Sen fick jag försöka kratsa hovarna på båda. Det var lite svårt, för dom var inte så vana vid att man kratsar hovarna på dem. Sen fick vi rida på Toñi, vi red utan sadel och bara med en grimma. Men Sissi höll i grimskaftet men sedan fick vi också pröva att rida själva. Vi fick också rida på Luna, Stoet som jag red på förra gången. Sen släppte vi dom i hagen och gav hö sen åkte vi hem.
Idag for jag till Miras före spanska kursen. Vi tränade agility med Veeti. Han var jätte duktig på att hoppa. Sen gick vi till spanska. Veeti och Pläntti följde oss till spanska. Pläntti följde oss hem också. På kvällin gick till Mauritzio. Han grillade korv och nåt kött. Matias och Miguel var också där. Det var gott att äta köttet med små bröd. Dom hade också nån sorts smält ost som man kunde lägga på brödet, det var gott. Vi hade med oss en choklad tårta dit. Vi åt den och sen började vi gå hem åt, ca halv 11.


812310.jpg
Väädens gulligaste hästToñi, Saana och Mira



812387.jpg
Duktiga Veeti


812390.jpg
Jenna


812394.jpg
Mira på väg hem


812398.jpg
Pläntti, som följa oss hem


812400.jpg
Marttaklubben


812402.jpg
Miguel, Matilda, Pappa och jag


812403.jpg



812405.jpg
Osten var i den där rödbruna plattan med gröper


812410.jpg
Matias, Victoria och Mauritzio


812411.jpg
Tårtdags